Lokaler og utstyr (arkivert)

prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05545Hovedlokalene våre – Teateret – med den ærverdige Søilesalen

OBS: Denne siden gjelder våre forhenværende lokaler og er arkivert. For info om våre nye lokaler, klikk her.

Prosjektskolen holder til i det gamle Søilen Teater i Keysers gate 1, midt i Oslo sentrum. Kjernen i Prosjektskolen er skolens store arbeidsrom, Søilesalen. Den store teatersalen med åtte meter takhøyde egner seg ypperlig for større skulpturer, installasjoner, scenografiske og performative arbeider. Nytt i 2015 er de flotte nye sidelokalene våre i Pilestredet 17, som går under navnet Vaskeriet, et romslig lokale som i sin tid var trykkeri og vaskeri, derav navnet.

prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05559prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05554prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05605
BIBLIOTEK/FELLESROM:
prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05547

AVDELING VASKERIET: Vi har anskaffet nye sidelokaler for 2.årsstudentene i Pilestredet 27 (3-4 minutter i gåavstand fra vår hovedlokaler). Bygget ble oppført i 1899 og var i sin tid  nettopp et vaskeri (og senere trykkeri). Lokalet befinner seg i den sjarmerende bakgården bak kunstvarehandelen Christ Engebretsen. Her blir det arbeidsplasser, nye datamaskiner, fasiliteter for trykk, biljardbord (!), verksted m.m:

IT-rommet ligger i annen etasje og har vinduer med utsikt over salen. Her kan man arbeide uforstyrret, men likevel ha oversikt over hva som skjer på huset. I samme etasje har vi et lydstudio for opptak og postproduksjon for film og lyd.

Prosjektskolen har tre- og sveiseverksted, samt plass til støp av gips og leire. Biblioteket inneholder bøker med hovedsakelig vekt på samtidskunst, og vi har et kjøkken som elevene fritt kan benytte seg av.

Hver student får utlevert hvert sitt nøkkelkort til lokalene.

DSC08510

Tre/sveis Tre/Sveis avdelingen av verkstedet. Her vil Marianne kunne lære deg å sveise. prosjektskolen kunstskole Verkstedet på Prosjektskolen SONY DSC Prosjektskolens kjøkken. kunst -og kulturbiblotek I biblioteket, beliggende i annen etasje finner du mengder av kunstbøker og publikasjoner Profesjonell storformatplotter (Epson Pro 9880) Profesjonell storformatplotter (Epson Pro 9880) –

Victoria sjekker kvaliteten på utskriften, som nå henger innrammet på kontoret bak tonys pult!

Pcene Pc rommet med dataparken i 2.etasje med utsikt over søylesalen. Adobe masterclass CS5 for fremstilling av digital kunst og multimedia.

3 Mac rom for lyd og videoredigering

NYTT FOTO/VIDEO-UTSTYR: Vi har oppdatert foto/video-utstyret vårt med nye digitale speilreflekskamera, profesjonelt videokamera, kamera-rig, mikrofon, objektiver (blant annet vidvinkel) m.m. Fra før har en god del andre DSLR-kamera samt mindre videokamera ++.

prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05579

3D-printer + 3D-scanner: Vi har også en 3D-printer (Ultimaker 2, se bilde til høyre), som kan printe 3D-modeller i opptil 20cmX20cmX20cm i størrelse. Vi har også en dedikert 3D-scanner som gjør det mulig å scanne hele kropper, skulpturer, rom osv.

prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05919

STUDIO: Våre 3 studioer for lyd- og videoproduksjon har også blitt oppgradert og klargjort for årets kull.prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05626prosjektskolen-skolestart-lokaler-2015-utstyr-DSC05630