Stab og lærere:

VILDE VON KROGH

Rektor og innehaver

Billedkunstner Vilde von Krogh (f. 1965) er utdannet fra Kunsthøgskolen i Bergen, avdeling Kunstakademiet. Hun arbeider innenfor flere kunstneriske sjangere, og er også aktiv innen kunstformidling og tilretteleggelse av atelièr, arbeidsplasser og visningsmuligheter. Arbeidene hennes spenner fra videokunst via tegninger til installasjoner og skulpturer der performancer kan finne sted. Verkene har sterke surrealistiske trekk, burleske og sjenerøst overdrevne skulpturer og installasjoner med sterke meningsytringer der kjernen er at kunstneren skal selv stille spørsmålene i kunsten og legge premissene for kunstdebatten.
Nettside: www.vildevonkrogh.no

OMTALE

MARIANNE BREDESEN

Lærer / Hovedansvarlig 2.klasse

Marianne Bredesen (f.1982) har sin master fra Kunstakademiet i Oslo. Hennes hovedfelt er installasjon, skulptur og lydarbeid. Temaer som omhandler  virkelighet og uvirkelighet, synsbedrag og perspektivendring har alltid vært tilstede i Bredesens kunstnerskap. Universelle filosofiske spørsmål, som omfatter tid, rom og tilstand er også gjennomgående i hennes arbeider.

Marianne Bredesen har de siste ti årene vært aktiv i Oslos kulturliv, både med utstillinger og drift av atelierfellesskap, samt konsert- og festivalarrangementer.

Hun har deltatt på utstilinger på bl.a. Tromsø Kunstforening, Museet for Samtidskunst, Norsk Skogmuseum, Kunstnernes Hus, Noplace, Galleri 69 og Kurant.

Nettside: www.mariannebredesen.com

ANDERS DAHL MONSEN

Hovedlærer 1. klasse

Anders Dahl Monsen (f.1980) har utdannelse fra Kunstakademiet i Bergen.
Dahl Monsen jobber med tegning og skulptur. Han har vært med på å drive undervisningsplattformen Parallellaksjonen og det kunstneriske mikrobryggeriet Dronebrygg.

Dahl Monsen har stilt ut på steder som Kunsthall Oslo, Kunstnerforbundet, Oslo Kunstforening, Galleri F15 og Gallery D.O.R.

KJERSTI VETTERSTAD

Lærer

Kjersti Vetterstad (f.1977) er billedkunstner med utdanning fra Kunstakademiet i Bergen og Konstfack i Stockholm. Via medier som performance, installasjon, lyd, video og film utforsker hun temaer som sted, tid og forgjengelighet, økologi og menneskets plass i kretsløpet. Arbeidene utvikles ofte i samarbeid med andre billedkunstnere, arkitekter og utøvere fra scenekunstfeltet.

Hun driver filmproduksjonsselskapet Greenhouse Film Productions, er styreleder i MEANDER – Forening for Økologisk Tenkning og Kunstnerisk Praksis, og er en av medeierne av Prosjektskolen.

Den siste tiden har hun vist arbeider på Jaipur International Film Festival (IN), Kunstnernes Hus kino, Taxispalais Kunsthalle Tirol, Blackbox teater, Momentum – Nordisk Biennale for Samtidskunst, Øyafestivalen og Fjaler Teaterfestival. Hun har hatt separatutstilling på blant annet Knipsu og Entrée i Bergen, og på UKS og Tidens Krav Oslo.

Nettside: https://www.kjerstivetterstad.no

VICTORIA CAMPBELL

Rådgiver

Victoria har jobbet i Prosjektskolens administrasjon siden 2007 og er skolens rådgiver. Hun bistår lærere og studenter.

TONY GRANENG

Kontorledelse, Økonomi.

Tony er utdannet Produksjonsleder (film/tv) fra NISS og har etterutdanning innen økonomi og prosjektledelse. Arbeidserfaringen er både praktisk/teknisk og i administrasjon/ledelse fra Tv-bransjen.

Siden våren 2010 har han fortsatt sin “kreative” administrative karriere her.

Han kan elvene henvende seg til med økonomiske spørsmål, men også praktisk -og teknisk innen Audio/Video produksjon av kunst, samt juss/opphavsrett.

TONY GRANENG

MICHAEL HARE

Lærer/PR-/IKT-/AV-ansvarlig, samt administrasjonsmedarbeider for inntak

EIVIND RØTNES