Åpning: SIMCITY 19.jan

Nesten like virkelig som sant er prosjektet SIMCITY utviklet over de tre siste ukene. Hedda Grevle Ottesen og Anders Dahl Monsen har engasjert studentene til å skape hele kunstverdens økologi inne på skolen, og kunststudentene har blitt delt opp i kuratorer, kunstnere, kritikere og gallerister etter eget ønske, og med lærerstaben som Kulturrådet.

I løpet av kurset har studentene vært på ekskursjoner og blitt introdusert for profesjonelle med bakgrunn i deres nyvalgte profesjoner. Resultatet av disse visittene har sådd frøet til det som er Oslos nyeste Kunsthall, to kunstnerdrevne gallerier, et kommersielt galleri og åtte uslepne kunstkritikk-diamanter.

Takk for generøse samtaler fra: Kunstnernes hus, Hulias, Royal Flush, Kunsthall Oslo, Fashion Research Library, Borgenheim Rosenhoff, K4 galleri, Podium, Una Mathisen Gjerde og Ilavenil Vasuky Jayapalan.

The artist is the creator of beautiful things. To reveal art and conceal the artist is art’s aim.

The critic is someone who can translate into another manner or a new material his impression of beautiful thing

(Oscar Wilde)

Facebook-event: https://www.facebook.com/events/3779916445584008