Studietur

pano_20161020_142452-liten

prosjektskolen-15325143_10154594476761294_7507297441963779583_o

Hvert år drar Prosjektskolen til kunstnersenteret Can Serrat i Spania med studenter som har lyst og mulighet. Can Serrat er en 1000m2 stor vingård fra 1700-tallet, restaurert og ombygget av og for kunstnere, med romslige studioer og gode arbeidsarealer både ute og inne. Beliggende i et naturreservat, omkranset av mandel- og olivenlunder ved det spektakulære fjellet Montserrat, og med den sjarmerende landsbyen El Bruc i kort gangavstand fra huset, er Can Serrat som skapt for fordypelse og inspirasjon.

Can Serrat

Can Serrat ligger bare en halvtimes kjøretur unna med buss eller bil fra kulturmetropolen Barcelona. Foruten et yrende folkeliv kan byen skilte med en rekke gallerier og museer, deriblant det velrenommerte samtidskunstmuseet (MACBA), Picassomuseet, Miròmuseet og Tapies-museet.

I tillegg er Barcelona kjent for sine arkitektoniske perler, og huser et av verdens største gotiske byområder samt de praktfulle bygningene og en hel park signert den verdenskjente arkitekten Antoni Gaudi.

Prosjektskolen er også med på å arrangere den årlige kunst- og kulturfestivalen Bruckstock Art and Music Festival, etablert av Vilde von Krogh i 2012 og drevet videre med Annette Stav samt utallige studenter og frivillige. Her kan man få et innblikk i alle sider ved prosessen mot å skape større arrangementer, samt selv bidra kunstnerisk.

Klikk her for å besøke Can Serrats egne nettsider, hvor du også finner nødvendig informasjon om hvordan du kommer deg dit m.m.

Klikk her for Brucstock-festivalens Facebook-side.

Du finner også flere bilder fra selve studieturene og fra Brucstock-festivalen på denne siden.

1200px-Montserrat_Mountains,_Catalonia,_Spain_-_Jan_2007

Klikk for større kart over Can Serrat