Nye lokaler høsten 2021

Lærere Anders Dahl Monsen og Kjersti Vetterstad i en av de store salene i Borggata (Foto: Dev Dhunsi/Objekt)

Vi har nå flyttet inn i nye luftige og lyse lokaler i Borggata 7 i Gamle Oslo, mellom Grønland og Tøyen. Bygningen ble oppført i 1876 for margarinfabrikken Pellerin, huser idag Norges dansehøyskole, og gir oss langt større boltringsplass enn vi har hatt tidligere med sine store, søylefrie saler. Disse er fra 90 til 300 kvm og har en takhøyde på opptil 5,5 meter.

Borggata 7 – Margarinfarbikken

Stor takhøyde

Tre store, lyse saler på rad med 5,5m høye tak, samt et stort rom ved inngangen gir plass til å realisere en rekke større prosjekter og samtidig.

I tillegg til de store salene og rommene, er det en rekke andre arealer til workshops, undervisning, kontor, atelier, lager m.m. fordelt over ca. 2.154 kvm.

Vårt stolte nye hjem inneholder et nytt storverksted med treverk, metallarbeid og alt av verktøy og power tools, mediapark med PC-er og Mac-er, 3D-printer, plottere og dedikerte rom til lyd- og videoredigering, samt mørkerom og grafikkverksted. På sikt blir det også et silketrykkverksted.

Vi har planer for et eget studentdrevet galleri i lokalene, og ønsker i stor grad å engasjere studentene i hvordan våre nye lokaler blir utformet.

OBS: Møbler og innredning på bildene tilhører Norges Danseskole og avspeiler ikke hvordan det kommer til å bli ved innflytting.

Planløsning – Borggata 7

Fun fact: Fabrikkens grunnlegger, franskmannen Auguste Pellerin, var en kunstsamler kjent for sin samling av malerier av Edouard Manet og Paul Cézanne.

Du kan også lese mer om våre planer for Borggata 7 i Subjekt:

Nye lokaler høsten 2021