Kjartan Slettemark-utstilling med Prosjektskolen og Dromedar

Dromedar «KjARTan Slettemark. Kunsten å være kunst

Prosjektskolen har hatt gleden av å samarbeide med Museet for Samtidskunst på en utstilling om Kjartan Slettemark med  “Garbage Galla” og performance-bandet Dromedar. Emil Finnerud fra Natt og Dag skrev følgende om arrangementet:

I løpet av tidsrommet 15.00 til 17.00 kan man i tilegg til selve utstillingen, få med seg både konsert, performance og motevisning med søppelkostymer. Denne multimediaformen har de kalt “Garbage Galla”.

Søppelkostymene og ”motevisningen” er det elever fra Prosjektskolen som står for. Kostymene var vissnok et resultat av et kurs i såkalt Trash Art. Bandet Dromedar tar seg av den performative delen gjennom en crossover av musikk, kostymer og tekster som tar sikte på å  aktualisere og revitalisere Kjartans kunstneriske virksomhet. Musikken til bandet er inspirert av fri-jazz, orientalske landskap og ambient- psykedelisk- prog.

Og sist, men ikke minst: publikum har på denne siste dagen av utstillingen mulighet til å selv prøve Slettemarks egne Garbage-kostymer.

Søndag 23 feb. Klokken 15.00 til 17.00 Inngang gratis!

Dromedar er et live band, med røtter i kunst og musikk og består av Annette Stav Johanssen (vokal, synth, trekkspill) Carl Fredrik Berg (bass,gitar), Tommi Damstuen (trommer, perkusjon).

Med seg som gjesteartist har de Nico Vision (Helge Nicolai Bjørkø), som var nær venn av Kjartan Slettemark. De vil urfremføre en konsert som tolker og viderefører Kjartan Slettemarks kunst og visjoner.

Les artikkelen i sin helhet hos Natt og Dag.

Mer om utstillingen «KjARTan Slettemark. Kunsten å være kunst» på Nasjonalmuseets hjemmesider.

Følg med på denne siden for bilder og video fra  arrangementet på Museet for Samtidskunst.