Kosymekrokis starter mandag (13.10)

Kostymekurset (Krokis) v/L.C.J starter opp ved Prosjektskolen i regi av Siri Hjorth og Constance Tenvik!

Lord Chief Justice

Lord Chief Justice (LCJ)

LCJ består av Siri Hjorth og Constance Tenvik i samarbeid med Sebastian Makonnen Kjølaas.

Vi jobber med en interdisiplinær fremgangsmåte som inkorpererer performance, kostyme, og isenesettelser av kunstnerpsedonym i et fiktivt karakterarkiv. Dette dokumenteres gjennom foto, tegning, kostymer og objekter samt videoarbeid.

Kostyme krokis:

En av bærebjelkene i LCJ er Kostyme krokis. Her møtes vi i vårt atelier, og sitter modell for hverandre i kostymer. Vi jobber med en karakter for hver øvelse, og kostymene er ment for å fremheve karakterens personlighet og egenskaper. Hver øvelse dokumenteres med foto, blekk og pastelltegninger.

I løpet av året skal elever fra Prosjektskolen delta på LCJs kostyme krokis. Her vil vi alternere på
hvem som står modell, og målet er at hver enkelt elev skal kunne styrke sitt kunstneriske uttrykk
gjennom tegneøvelser, samt ved å danne en egen kunstner-persona hvor flere talenter kan få utløp.
Vi holder et sterkt fokus på lek
og åpenhet, og vi vektlegger trygghet og tilhørighet som viktige
byggesteiner i et kunstnersamarbeid.