Scenografikurs som ender i 2 forestillinger i Grønland kirke og Dramatikkens hus!

Kurset starter i morgen, tirsdag 4/11 og holdes av Bård Lie Thorbjørnsens og  Øyvind Osmo Eriksen.

”Kartotek” – en utforskning av rom i møte med tekst…

kartotek
scenografikurs ved prosjektskolen kunstskole

Kurset fokuserer på forholdet mellom regi og rom/aktører og publikum og hvordan et scenerom kan forløse potensialet i en scenetekst.

Første uka vil vi – med utgangspunkt i Edy Poppys’ scenetekst ”Kartotek” – bruke på å uforske rommet gjennom bruk av volumer og proposjoner, utstrekning, bevegelse, utvikling, lyd, lys, kostyme, fokusering, forholdet mellom aktører og publikum.

Den andre uka vil vi sette sammen en mer ferdig forestilling basert på erfaringer vi gjør i den første uka.

Utforskningen vil munne ut i to visninger lørdag 15.november kl 14.35 – 14.50 i Grønland Kirke og én på Dramatikkens hus en gang mellom kl. 18.00 – 21.00. Forestillingen er en del av Dramatisk Kvarter i regi av Dramatikkens Hus.

Øyvind og Bård!