Solo utstilling på UKS i kveld!

Vår teoriansvarlig Kjersti Vetterstad stiller ut på UKS! Kom kom, åpner kl. 18.00
Alle fra Prosjektskolen kunstskole møter opp…

kunst
UKS – Quest In Paradise

«Quest in Paradise» (om mikrokosmos)  KJERSTI VETTERSTAD
Quest in Paradise

5. desember – 18. januar

UKS har gleden av å ønske velkommen til åpning av årets siste store soloutstilling på Tullinløkka:

Kjersti Vetterstads «Quest in Paradise».

Det forgjengelige står i sentrum for «Quest in Paradise.» Utstillingen sprenger seg ut av hovedsalen, og tar i bruk samtlige rom i kjellerlokalene. Gjennom en serie video- og lydinstallasjoner – og en giftig plante – gjør Vetterstad UKS om til et mikrokosmos. Det evige stilles opp mot det uhyre kortvarige, i kretsløpet vi alle er en del av. Samtidig tar kunstneren opp spørsmål ved menneskets forhold til naturen: Er naturen et sted? Er vi noe annet enn natur? Hvordan ville verden sett ut om vi hadde tatt ikke-menneskelige eksistenser på alvor?

Hjertelig velkommen!