Sommerøya: ART

Årets Sommerøya SALT i Oslo presenterer mellom 18. og 20. august en line-up med en rekke internasjonalt anerkjente artister innen elektronisk musikk, som KiNK, Anja Schneider, Rødhåd og DJ Hell. Gjennom festivalhelgen vil også bli fokus på kunst på festivalområdet, og presenteres i samarbeid med Prosjektskolen kunstskole og er kuratert av samtidskunstner Marianne Bredesen, som også er lærer og verksmaester hos oss.

Deltakende kunstnere:

Sommerøya
er Norges ledende utendørs festival for klubbmusikk. Festivalen har i tillegg et omfattende kunst- og kunnskapsprogram. Arrangementet er i sitt åttende år.

I år holdes festivalen på SALT, et nomadisk kunstprosjekt lokalisert i Bjørvika, rett ved vannkanten til Oslofjorden. Den nye arenaen er konstruert av gigantiske fiskehjeller hentet fra Nord-Norge, 12 meter høye og opptil 75 meter lange. Hjellene vil være kulissene for festivalens omfattende musikk-, kunst- og fagprogram, med både innendørs- og utendørs scener.

Foreløpig bekreftet program:

Les mer på festivalens hjemmeside: www.sommeroya.no.

Marianne Bredesen

Camilla Løken