‘KOMPLOTT: KUNST OG KONSPIRASJON’

KOMPLOTT_PLAKAT-facebook

Prosjektskolen kunstskole presenterer utstillingen KOMPLOTT – KUNST & KONSPIRASJON.
Utstillingen åpner fredag 27. mars kl. 18.00, og sammenfaller med åpen dag på skolen.

De siste 3 ukene har studentene på Prosjektskolen kunstskole i Keysers gate benyttet seg av samtidskunstens verktøykasse til å berøre det enorme og ofte betente temaet konspirasjoner/konspirasjonsteori, skjult makt, mysterier og paranoia. Norges mest kjente kodeknekker, kunstnerne Petr Svarovsky, Frido Evers og Håkon Hoffart, samt redaktør Hans Gaarder fra Nyhetsspeilet har alle bidratt med nye vinklinger på temaet og hvilke metoder man kan bruke i løpet av kursperioden. En eksklusiv omvisning hos Frimurerlosjens stamhus ga også et sjeldent innsyn i et hemmelig selskap.Resultatet av kurset er en spektakulær utstilling med skulpturer, flere performance-innslag, installasjoner og video. Kurset ble fulgt opp av Sebastian M. Kjølaas, Michael Hare, Marianne Bredesen og Magnus Engstedt.

I forbindelse med utstillingen inviteres interesserte/semi-interesserte/generelt nysgjerrige til åpen dag på Prosjektskolen fra kl. 16.00 og utover.

Link til event på facebook: https://www.facebook.com/events/1395764384073493/

komplott