DOKU: HANDS-ON-DA!

Prosjektskolen 2. år åpnet årets utstillingssesong på det studentdrevene Galleri Pellerin (tidligere Barr) helgen 30.09-02.10 – hvis du ikke var en av de mange som kom innom utstillingen, kan du nå se dokumentasjonen her på denne siden.

Pressemelding: Valsen mellom materialet og kunstneren er ingen konfrontasjon mellom likeverdige deltakere. Tendensen til å ville temme et materiale korrigeres og resultatet er en nyoppdagelse av dens materialer og oppførsel. Etter fire uker med materialkurset ‘Hands On’ har vi fremfor alt lært å respektere det vi har på bordet.
Vi har latt materialet lede vei, og vi har løpt etter. Vi har løpt kjempefort, faktisk!

Hva er kunstens essens? I en kunstepoke der readymades og blanke lerret blir solgt for millioner og stilt ut på MoMA er det vanskelig å argumentere for at kunstens høyeste språk er materialet. Men, vi kaller det kunst. Men gjør du? Ta en beslutning på vår vernissage fredag 30. September, 18:00.

Gips, epoxy, leire, treverk, tekstil, latex, polyuretan, stål, oh my!

Fotogalleri: