Performancekurs!

prosjektskolen-performance-2016-3_zooFørsteklasse har i de siste ukene før påske hatt et intensivt performancekurs i regi av Annette Stav Johannssen og Synnøve G. Wetten fra performancesamarbeidet Fine Art Union.

Første uken bestod av performance-historie, stunt-performancer og esoteriske foredrag av Professor Jan Valentin Sæther og Philip Saenger, som overlappet med andreklassekurset i Mytologi. Vi dro på ekskursjon med blind-fold til Zoologisk museum, hvor gruppen brukte museet som tablå for ulike performancer. Ikke minst gikk vi  i 8. mars tog med bannere og plakater!

Med unntak av selvpresentasjon av skuespiller, dramatiker og kunstner Kate Pendry, fungerte siste uken som laboratorium for performance-happeningen i skolens lokaler fredag 18. mars. Følg med i bloggen vår, video fra happeningen kommer snart!