Utstilling: HANDS-ON-DA!

2. klasse på Prosjektskolen åpner årets utstillingssesong på det studentdrevene galleriet denne helgen. Larven Barr visningsrom kommer ut av sin kokong og flyr videre som sommerfuglen Galleri Pellerin!

Valsen mellom materialet og kunstneren er ingen konfrontasjon mellom likeverdige deltakere. Tendensen til å ville temme et materiale korrigeres og resultatet er en nyoppdagelse av dens materialer og oppførsel. Etter fire uker med materialkurset ‘Hands On’ har vi fremfor alt lært å respektere det vi har på bordet.
Vi har latt materialet lede vei, og vi har løpt etter. Vi har løpt kjempefort, faktisk!

Hva er kunstens essens? I en kunstepoke der readymades og blanke lerret blir solgt for millioner og stilt ut på MoMA er det vanskelig å argumentere for at kunstens høyeste språk er materialet. Men, vi kaller det kunst. Men gjør du? Ta en beslutning på vår vernissage fredag 30. September, 18:00.

Gips, epoxy, leire, treverk, tekstil, latex, polyuretan, stål, oh my!

Vernissage fredag 30. sept. kl. 18:00-23:00

Åpningstider lørdag og søndag kl. 13:00-17:00